www.mikajik.info

[ ↓ navigace ↓ ]
Příjem digitální TV - levně a skladem!

Navazující magisterské studium Univerzita Pardubice

Dneska bych chtěl navázat na předešlou novinku o škole: Nový školní rok začal. Tento týden probíhá třetí týden školy a já bych chtěl přiblížit co se to vlastně učíme. Nejhorší byl první týden. To jsem po déle jak čtvrtroční pauze opět viděl Pardubice, kamarády, kolej, učitele, ...

První dojmy z předmětů, které máme v navazujícím magisterském studiu na Univerzitě Pardubice byly přímo strašné. Předměty typu statistika mě (a ne jen mě) přímo děsí. Když si jen vzpomenu jaká muka jsem zažil se statistikou na bakalářském studiu. Při zápisu některých předmětů jako je: Zpracování obrazu, Základy umělé inteligence jsem si představoval něco úplně jiného než jen teorii plnou nesmyslných a zbytečných definic. To se ale dá psát pořád dokola, protože nikdy žádná škola nebude a podle mě ani nemůžu být podle představ svých studentů.

Asi nejlepším předmětem podle mě a pár lidiček je Architektura a technologie databázových systémů. Databáze máme již třetí semestr navíc pan Žák, David, RNDr. Ph.D. je výborný učitel, který se snaží učit podle přání svých studentů. Mám ho poprvé a hnedka na prvním cviku mě překvapil jak je dobrý. Myslím, že mi tento předmět dá mnoho.

Dalším spíše zajímavým předmětem je Elektronická příprava dokumentů, kterou učí pan Hudec, Tomáš, Mgr. Je to pokračování předmětu Typografie z bakalářského studia. Zde se zaměřujeme na Tex (čti tech, tex) a Latex (čti latech, latex).

Osobně si myslím, i když asi jsem jediný, že i předmět Projektování SW systémů, UML je dobrý a alespoň pro mě hodně užitečný. Při první přednášce kdy nám pan Šimerda, Karel, Ing. vyprávěl své zkušenosti z praxe a mě nezbývalo než jen sním souhlasit. Také jsem už pracoval v týmu (i když ne 30ti členém), ale nějaké zkušenosti mám, hlavně co se týká návrhu a vývoje.

Uvidíme časem, zatím je to tak polovina zajímavých a užitečných předmětů a polovina naprosto zbytečných.

  • Příspěvek vložen: 2007-10-18 11:09:50, autor: Pepa

    Hunary ja myslim, ze ma Harvy pravdu s tim psanim titulu... nenasel jsem to nikde na netu, ale v kazdym formulari, kde vyplnujes jmeno, prijmeni a titul, to mas v poradi prijmeni, jmeno, tituly... Kdyz pises jmeno klasicky, tak je to jasny...
    Kazdopadne je divny psat v takovymhle clanku jmena v rekneme hodne oficialnim tvaru. Myslim, ze napsat, že \"David Žák je výborný učitel\" nebo \"RNDr. Žák je výborný učitel\" nijak dotycneho neurazi...

    Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-19 19:01:10, autor: Huňáry

      to je kvůli databázím ... v tomto pořadí. Každopádně Michal má pravdu

      Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-18 21:45:04, autor: HarvyM

      Děkuji Pepčo :)

      Reagovat

  • Příspěvek vložen: 2007-10-18 00:07:09, autor: kajinek

    \"nejde o to aby byly čtivé ale sprváně a abych tím neuškodil jejich jménu ...\" Uskodim tvemu jmenu moc pokud tam nenapisu to Bc? :)

    Reagovat

  • Příspěvek vložen: 2007-10-17 22:35:26, autor: Hunary

    neboj, chodim sem jednou za cas nebo kdyz mi nekdo posle neco vtipneho co jsi zase vyplodil :)

    Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-17 22:39:49, autor: HarvyM

      Tak tě prosím aby jsi mi příště nejdříve předložil důkazy kde chybuji a pak mě teprve obviňoval! Děkuji ti

      Reagovat

      • Příspěvek vložen: 2007-10-18 00:03:18, autor: Huňáry

        podívej se na odkaz v mém předchozím komentáři co se týče psaní titulů :) podle mne je to dostatečný důkaz ...

        Reagovat

        • Příspěvek vložen: 2007-10-18 08:36:52, autor: HarvyM

          už jsem jednou psal, že to co mi pořád vnucuješ se týká něčeho jiného! Víš je velký rozdíl když píšeš jméno a pak příjmení než když napíšeš příjmení a pak jméno! Jak vidím tak to asi nepochopíš!

          Reagovat

          • Příspěvek vložen: 2007-10-18 23:57:19, autor: Huňáry

            naopak moc dobře jsem to věděl ale snažil jsem se ti vysvětlit, že jak to píšeš není správně česky. V pravidlech sem nic nenašel ale na webu ČVUT to tak píšou takže uznávám , že máš pravdu

            Reagovat

            • Příspěvek vložen: 2007-10-19 09:15:06, autor: Huňáry

              neboli jinak receno, myslel jsem si, ze zapise Prijmeni Jmeno Titul snad ani neni mozny ... v pravidlech jsem ho nenasel ... jen na webu CVUT takze predpokladam ze to tam pisou spravne a tim padem mas pravdu ty. Takze jeste jednou, Promin :)

              Reagovat

              • Příspěvek vložen: 2007-10-19 09:37:54, autor: HarvyM

                Chybovat je lidské a každý se někdy splete a myslí si, že má pravdu! Já se na tebe nezlobím.

                Reagovat

                • Příspěvek vložen: 2007-10-19 10:13:24, autor: Huňáry

                  ok to jsem rád :) aspon jsem zas o něco chytřejší

                  Reagovat

                  • Příspěvek vložen: 2007-10-19 10:24:45, autor: HarvyM

                    A já zas o pár komentářů bohatší :)

                    Reagovat

  • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:46:07, autor: Hunary

    http://www.pravidla.cz/tit.php harvy prosim te nesir tady blbosti kdyz ani poradne neumis cesky, jazykovy projev na urovni radoby inteligentni cloveka te radi jen mezi dalsi odpad ceskeho internetu :) Nemluve o citovani a prejimani clanku ci odstavcich textu bez uvedeni zdroje nebo autora ...

    Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:57:00, autor: HarvyM

      Hlavně to co mi tady ukazuješ se týká psaní tutulů kde se píše první jméno a pak příjmení, ale pořád jsi mi neukázal kde mám tu chybu v případě psaní příjmení, jméno, tituly???

      Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:49:19, autor: HarvyM

      tak takovéto argumenty jsou trapné! až si seženeš pořádná pravidla českého pravopisu tak za mnou přijď a ukaž mi to na vlastní oči! do té doby jsi pro mě to co jsi od začátku!

      Reagovat

  • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:28:24, autor: kajinek

    Michale, Bc. taky me to nemalo bije do oci a neni to zrovna ctive... Žák David, RNDr. Ph.D. je výborný učite :)

    Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:33:45, autor: HarvyM

      nejde o to aby byly čtivé ale sprváně a abych tím neuškodil jejich jménu ...

      Reagovat

      • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:53:52, autor: kajinek

        jo tak to potom jo :)

        Reagovat

  • Příspěvek vložen: 2007-10-17 20:42:32, autor: Huňáry

    nemuzu si pomoci ale prijde mi vtipny jak vypisujes jmena s titulama (navic spatne, titul patri pred jmeno)

    trosku tu citim brown-nosing ...

    Reagovat

    • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:33:03, autor: HarvyM

      nerad tě zklamu ale je to dobře! pokud nejdříve uvádíš příjmení a pak jméno tak se nakonec za čárku dávají všechny tituly!!!

      Reagovat

      • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:53:00, autor: Huňáry

        http://www.pravidla.cz/tit.php

        Muzes nejak dolozit tvoje tvrzeni ?

        Souhlasim s Kajinekm, ze tve clanky postradaji ctivost a posledni dobe jsou o nicem. Myslel sem, ze pises pro ctenare a ne pro sebe ...

        Reagovat

        • Příspěvek vložen: 2007-10-17 21:55:33, autor: HarvyM

          Když se ti to nelíbí tak sem nechoď! Jednoduchá odpověď.

          Reagovat

Přidat komentář
Jméno: 33 + 20 =
Text: